PAS DE DEUX - GALERIA ALLIANZ - TIRIAC - BUCURESTI, 2006
Mladin pictează cu tot corpul,
atacând suprafeţele cu un pumn de carpă sau cu pensula lată, canadiană.
Dripping-ul sau şi gesturile de maestru aikidoka pe suprafaţa pânzelor ţin de
energia persoanei în contact cu materia colorată, neapărat în cantităţi
deversabile. Tratamentul afişist-parietal al uleiului (secretul uscării lui
rapide) este marca inregistrată a lui Mladin. Iar registrul lui cromatic, chiar
în cunoscutele macroportrete animaliere din galantarele galeriilor, este neabătut
"standard-vocalic", adică solar, mediteranean, stradal, în descendenţa
Leger-Miro. Valeriu Mladin este smerit ca interioritate, vitalist în
comunicare, neobosit în real, alegru şi captator de subiecte emoţionale.
Astfel, în 2006, pictorul Mladin a dansat - la figurat - cu lupii tineri ai
culorilor, la galeria Allianz Ţiriac, abordând tema coregrafiei, în expoziţia
Pas de deux. Dinamica transparenţelor cromatice între cortine-stropi ori ecrane
oblice de culoare tare, precum cerneala tipografică, amplifică turbionul etalat
de desen. Pictura de acum a lui Mladin conţine un susţinut tonus narativ al
desenului-contur practicat cândva de Picabia pe suprafeţe monocrome, de Sigmar
Polcke în anii '70 şi, în anii '80, de către doua vedete ale artei americane,
neopop-ul lui David Salle şi narativismul poetic al octogenarului Leon Golup (întalnit,
cu folos, de catre Mladin la o scoala de vară de la Salzburg). Astfel, culoarea
are un ton magistral în arta lui Mladin: este, pe un eşafodaj dinamic al
desenului reprezentaţional, un substitut de pneumă, de suflu vital.
Aurelia
Mocanu
valeriu,mladin,valeriu mladin,arta,desen,fotografie,professor,expozitie,student,carbune, drawing,charcoal drawing,making of,pencil,alb negru,black and white,photo,video, exhibition,contemporan,contemporary,art,performance,pictura, painting,sculpture,color,romanian,cocoa,oil on canvas,muzeu,gallery,museum,arta contemporana,contemporary art,Romania,realism,expressionism,expressionism,
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu