INFANTA (2004) is a remake of Velázquez’s Infanta Margarita of Austria, conceived as a painting-object in a ready-made technique. The work consists of two canvases, with the figure’s dress constructed from hundreds of empty oil paint tubes, fixed with polyurethane foam. By turning the residues of the artistic process into image, the piece reflects on creation, materiality, and the transformation of painting itself.
At its first exhibition, Infanta was immediately noticed by the art
critic Radu Bogdan, author of the celebrated monograph on Ion Andreescu. The
encounters that followed led him to write two generous critical texts about my
artistic practice.
INFANTA (2004) este un remake al Infantei Margarita de Austria a lui Velázquez, concepută ca pictură-obiect în tehnica ready-made. Lucrarea este alcătuită din două panouri, iar rochia personajului este construită din sute de tuburi goale de vopsea în ulei, fixate pe pânză cu spumă poliuretanică. Transformând reziduurile procesului artistic în imagine, lucrarea devine o reflecție asupra creației, materialității și asupra metamorfozei picturii însăși.
La prima sa expunere, Infanta a fost imediat remarcată de
criticul de artă Radu Bogdan, autorul celebrei monografii dedicate lui Ion
Andreescu. Întâlnirile care au urmat au dus la redactarea a două texte critice
generoase despre practica mea artistică.
valeriu,mladin,valeriu
mladin,arta,desen,fotografie,professor,expozitie,student,carbune, drawing,charcoal drawing,making of,pencil,alb
negru,black and white,photo,video, exhibition,contemporan,contemporary,art,performance,pictura, painting,sculpture,color,romanian,cocoa,oil
on canvas,muzeu,gallery,museum,arta contemporana,contemporary art,Romania,realism,expressionism,expressionism,police

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu